Ohjeita vahingon sattuessa
Kodin irtaimistovakuutuksen L-pakettiin sisältyy rikkoutumisturva, josta voidaan korvata erilaisten kodinkoneiden äkillisiä rikkoutumisia. Jos et varma, kattaako oma kotivakuutuksesi laiterikkoja, voit tarkistaa vakuutusturvasi Oma Palvelusta.
1. Tarkista laitteen takuu, ikä sekä uusi vastaava laite
Mikäli laitteessa on takuuta jäljellä, haetaan korvausta ensisijaisesti takuusta, joka on yleisesti noin 1-2 vuotta. Mikäli takuuta ei ole jäljellä, selvitä kodinkoneen perustiedot: merkki, ostovuosi ja mallinumero, jonka löydät laitteen tyyppitarrasta. Pyydämme tarvittaessa korjauskustannusarvion erikseen, jos vaikuttaa siltä, että korjaus voi olla kannattavaa.
Mikäli olet jo korjannut laitteen tai ostanut uuden tilalle, säilytä korjaus- tai ostokuitti.
Pakastimen rikkoutuessa pakasteet pysyvät riittävän kylmänä useita vuorokausia riippuen pakastimesta ja sen täyttöasteesta. Älä avaa pakastimen ovia tarpeettomasti. Valokuvaa aina vahingot, joita pakastimen sulamisesta on aiheutunut.
2. Tee vahinkoilmoitus
Tee rikkoutumisesta vahinkoilmoitus Oma Palvelussa. Voit liittää ilmoitukseen kuvan rikkoutuneesta laitteesta, laitteen osto- tai korjauskuitin, kuvan tyyppitarrasta, sekä linkin uuteen vastaavaan laitteeseen. Omavastuuosuutesi, sekä vakuutuksesi kattamat riskit voit tarkistaa Oma Palvelusta.
3. Käsittelemme ilmoittamasi vahingon
Ilmoitamme, kun vahinko on käsitelty ja lähetämme sinulle korvauspäätöksen. Mikäli tarvitsemme lisäselvityksiä ennen ratkaisun tekoa, otamme sinuun yhteyttä.