Ohjeita vahingon sattuessa
Mikäli sinulla on kotivakuutuksessasi irtaimiston rikkoutumisturva, voit hakea kotivakuutuksesta korvausta tietokoneelle tai televisiolle aiheutuvista äkillisistä ja ennalta arvaamattomista vahingoista.
Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.
1. Selvitä laitteen takuu, ikä, sekä uusi ominaisuuksiltaan vastaava tuote
Tietokoneissa ja televisioissa on usein muutamien vuosien takuu. Mikäli laitteessa on takuuta jäljellä ja kyseessä on laitteen sisäinen rikkoutuminen, haetaan korvausta ensisijaisesti takuusta. Mikäli takuuta ei ole jäljellä tai kyse on ulkoisesta rikkoutumisesta, selvitä rikkoutuneen laitteen hankintavuosi ja uusi lähinnä rikkoutunutta vastaava tuote. Pyydämme tarvittaessa korjauskustannusarvion erikseen, jos vaikuttaa siltä, että korjaus voi olla kannattavaa.
Mikäli olet jo korjannut laitteen tai ostanut uuden tilalle, säilytä korjaus- tai ostokuitti. Säilytä laite itselläsi siihen asti, kun olet saanut meiltä korvausratkaisun vahingosta.
2. Tee vahinkoilmoitus
Tee rikkoutumisesta vahinkoilmoitus Oma Palvelussa. Liitä ilmoitukseen laitteen osto- tai korjauskuitti, jos laite on alle kaksi vuotta vanha. Voit liittää mukaan myös kuvan rikkoutuneesta tuotteesta ja sen tyyppitarrasta. Merkitse ilmoitukseen laitteen merkki, malli, muistin koko, tuumakoko, hankintavuosi, sekä uuden vastaavan laitteen hankintahinta. Voit liittää ilmoitukseen myös linkin uuteen vastaavaan tuotteeseen. Omavastuuosuutesi sekä vakuutuksesi kattamat riskit voit tarkistaa Oma Palvelusta.
3. Käsittelemme ilmoittamasi vahingon
Ilmoitamme, kun vahinko on käsitelty ja lähetämme sinulle korvauspäätöksen. Mikäli tarvitsemme lisäselvityksiä ennen ratkaisun tekoa, otamme sinuun yhteyttä.