Oletko eri mieltä korvauspäätöksestä?
Jos olet tyytymätön saamaasi korvauspäätökseen, voit hakea siihen muutosta. Saat muutoksenhakuohjeen korvauspäätöksen yhteydessä. Löydät ohjeet myös tältä sivulta.
Ensin kannattaa ottaa yhteyttä POP Vakuutuksen korvauspalveluun. Asiantuntijamme oikaisee päätöksen, jos se on tehty virheellisin perustein tai jos käytettävissä on uusia tietoja, jotka vaikuttavat korvausratkaisuun.
Muutosta voi hakea kirjallisesti vapaamuotoisella hakemuksella esimerkiksi Oma Palvelun viestit-sivun kautta. Uudelleenkäsittelypyynnössä tulee ilmetä perustelut oikaisuvaatimukselle sekä uudelleenkäsittelyn kannalta olennaiset tiedot ja lisäselvitykset.
Vakuutusyhtiön ratkaisuun on haettava muutosta kolmen (3) vuoden kuluessa siitä, kun sait kirjallisen tiedon yhtiömme päätöksestä ja mainitusta kolmen vuoden määräajasta. Liikenne- ja potilasvahinkolautakunnalle lausuntopyyntö on tehtävä yhden (1) vuoden kuluessa vakuutusyhtiön korvauspäätöksen antamispäivästä.
Muutosta vakuutusyhtiön ratkaisuun voit hakea joko pyytämällä lausunnon vakuutuslautakunnalta, kuluttajariitalautakunnalta tai liikennevakuutusasiassa liikenne- ja potilasvahinkolautakunnalta tai saattamalla asian yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi laittamalla vireille kanteen Espoon tai kotipaikkanne tai vahinkopaikan käräjäoikeudessa.
Lautakuntakäsittely on asiakkaalle maksutonta. Lautakuntien lausunnot ovat suosituksia, eivätkä sido asianosaisia.
Vakuutuslautakunta
Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki. Puh. (09) 6850 120, Fax (09) 6850 1220, www.fine.fi.
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki. Puh. 029 566 5200, Fax 029 566 5249, www.kuluttajariita.fi.
Liikenne- ja potilasvahinkolautakunta
Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki. Puh. 010 198 200, Fax 010 286 8288, www.liipo.fi.