Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu
Matkan keskeytymisellä tarkoitetaan jo alkaneen matkan muuttumista, jos esimerkiksi sairastut vakavasti matkan aikana ja tästä aiheutuu sinulle ylimääräisiä matka- ja majoituskuluja.
Matkan keskeytyminen korvataan silloin, kun se on aiheutunut
vakavasta matkasairaudestasi tai matkatapaturmastasi
lähiomaisesi vakavasta ja odottamattomasta sairastumisesta, tapaturmasta tai kuolemasta
Suomessa olevaan omaisuuteesi kohdistuneesta huomattavasta taloudellisesta vahingosta, kuten palo- tai vesivahingosta
Matkan keskeytyessä vakuutuksesta voidaan korvata esimerkiksi välttämättömiä ylimääräisiä matka- ja majoituskustannuksia sekä menetettyjä matkapäiviä sairaalahoidon tai ennenaikaisen matkalta paluun vuoksi.
Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.
Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.
1. Tee vahinkoilmoitus
Tee vahinkoilmoitus matkan keskeytymisestä Oma Palvelussa.
2. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet
Varaudu toimittamaan seuraavat lisäselvitykset: sairauskertomus, tositteet ylimääräisistä matka- ja majoituskuluista, alkuperäinen matkasuunnitelma sekä tositteet ennen matkaa maksetuista matka- ja majoituskuluista. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.
Matkahätäpalvelu auttaa sinua ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30, kun tarvitset välitöntä apua ulkomaanmatkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa. Soita hätäpalveluun, kun kyseessä on esimerkiksi vakava sairastuminen, onnettomuus tai kuolemantapaus.