Kumpi laski enemmän vakuutusten myyntiä – Leijonien finaalipeli vai Huuhkajien avauspeli?
Reilun viikon sisään Suomi on loistanut niin jääkiekkokaukalossa MM-kisoissa kuin jalkapallokentällä EM-kisoissa. Kun suomalaiset ryntäävät televisioiden ääreen urheilun pariin, jää muun muassa vakuutusten kilpailuttaminen vähemmälle. POP Vakuutus selvitti, miten kisahuuma näkyy vakuutusten myynnissä.
- Julkaistu:
- Lehdistötiedotteet
Urheilulähetyksillä hurja vaikutus vakuutusten myyntiin
Katsojamäärillä mitattuna kansallislaji jääkiekko veti finaalilähetyksessä television ääreen peräti 3,25 miljoonaa suomalaista. Huuhkajien dramaattinen avauspeli Tanskaa vastaan keräsi puolestaan 2,3 miljoonaa tv:n äärelle.
Kun Suomi pelasi jääkiekon MM-kisojen finaalissa Kanadaa vastaan sunnuntaina 6. kesäkuuta laski vakuutusten myynti verkossa lähes 80 % edellisen viikon vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kun taas Huuhkajat pelasivat lauantaina Tanskaa vastaan, laski silloinkin vakuutusten myynti lähes leijonapelin tasolle eli 76 % normaalia alhaisemmalle tasolle.
"Suuret urheilutapahtumat näkyvät aina verkkomyynnissä ja vakuutukset eivät ole ensimmäisenä mielessä, kun Suomi pelaa maailman urheiluareenoilla. Jos vertaillaan eri lajien vaikutusta vakuutusmyyntiin, niin suomalaiset näyttävät olevan lähes yhtä paljon kiekko- kuin jalkapallokansaa", toteaa POP Vakuutuksen verkkokaupasta vastaava Laura Peltola.
Ilman miljoonayleisöjä kerääviä televisiotapahtumia vakuutuksia myydään myös viikonloppuisin paljon. Siihen vaikuttaa erityisesti niiden helppo ostaminen verkossa. Erityisesti sunnuntai-ilta on tilastojen valossa suosittu ajankohta kilpailutuksille, kun lauantai puolestaan on viikon hiljaisin myyntipäivä.