Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu
Jos olet sairastunut äkillisesti ja odottamattomasti matkan aikana ja tarvitset lääkärinhoitoa, voit hakea matkavakuutuksesta korvausta hoitokuluihin. Sinun tulee hakeutua lääkärinhoitoon matkan aikana tai viimeistään 14 vuorokauden kuluttua matkan päättymisestä.
Matkustajavakuutuksesta korvataan esimerkiksi lääkärinpalkkioita, lääkärin määräämiä tutkimuksia, hoitoja, lääkkeitä sekä kohtuullisia matkakuluja paikalliseen lääkäriin. Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.
Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.
1. Hakeudu lääkäriin tai sairaalaan
Monissa matkakohteissa matkavakuutustodistusta näyttämällä hoitolaitos voi laskuttaa suoraan POP Vakuutusta.
2. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja hae korvausta kuluista, jotka joudut itse maksamaan
Jos hoitolaitos ei hyväksy matkavakuutustodistusta maksuvälineenä, voit maksaa lääkärikulut ensin itse ja hakea korvausta vakuutuksesta jälkikäteen Oma Palvelun kautta.
3. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet
Saatamme tarvita asian käsittelyä varten muun muassa lääkärinlausuntoja, kuitteja ja matkatositteen. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.
Jos matkasi keskeytyi sairastumisen vuoksi, voit lukea lisää matkan keskeytymisen korvaamisesta.
Matkahätäpalvelu auttaa sinua ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30, kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa. Soita hätäpalveluun, kun kyseessä on esimerkiksi vakava sairastuminen, onnettomuus tai kuolemantapaus.